「価値」へのこだわり – Commitment to Value

Commitment to “value” – PROPUPは「価値」にこだわります。

Value – 価値を見出す事はもちろん、価値をより客観的に評価する事が、何よりも大切だと考えています。
裏を返せば、価値は時に政治的判断や社会的総意などの元で、主観的に評価されてきたという思いがあります。
まだまだ活用出来るであろう資産が、償却が終わった途端取り壊しになり、建て直しされるような光景を見て来ました。東京都心の公園の開発で保存樹木が何本も切られてしまう、といったニュースもありました。
ただ「古いものにのみ価値がある」とはなりません。「古い」状態が価値を生みやすい(客観的評価を共有しやすい)性質を有しているという事です。価値の保持や向上には様々な要素があり、古さには可能性がありますし、用途にはニーズを通じた可能性があります。場所にはブランド性を通じた可能性があり、新しさにはトレンドにマッチした可能性があります。
古さにも、新しさにも価値を向上出来る要素がある所が難しいですが、それらが共存する事で価値が減損する可能性があるのであれば、経済合理性、社会貢献などの見地で取捨選択する手法も採用されます。
「価値」と一言に言ってもそれだけの面白さがあります。不動産に捉えれば、オフィス、店舗、共用部、エレベータ、トイレ、エントランス、外壁、建物形状、外構、ショーウィンドー、隣接建物、サイン、建物を包含する街並み、全て調和した方がベターという見方がある一方、混沌とした、いわゆる「カオス的な」状態に価値を感じるというケースもあり、一筋縄ではありません。
東京・渋谷や新宿歌舞伎町の風景が海外の観光客に魅力的に映っているという事実も、「価値」の視点では、時に広く、時に狭く考えていく事も大切になります。
世の中、答えが無いことの方が多いとは思いますが、「価値」は何者でどうあるべきかを常に考えながら、業務にあたって行きたいと考えています。

value commitment

At PROPUP, we are dedicated to “value”.

We believe that it is most important not only to find value, but also to evaluate value more objectively.
On the other hand, we believe that value has sometimes been evaluated subjectively based on political judgments and social consensus.
I have seen assets that could still be utilized, but as soon as they are depreciated, they are demolished and rebuilt. There was also the news that a number of preserved trees were cut down due to the development of a park in central Tokyo.
However, it cannot be said that “only old things have value. It means that the “old” state has a property that is easy to create value (easy to share an objective evaluation). There are many factors that can retain or enhance value: oldness has potential, use has potential through need, and location has potential through branding. There is potential in location through branding, and potential in newness through matching trends.
If there is a possibility of value impairment due to the coexistence of both old and new elements, a method of selection and selection from the standpoint of economic rationality and social contribution can be adopted.
The word “value” has so many interesting aspects. In terms of real estate, it is better to have offices, stores, common areas, elevators, toilets, entrances, exterior walls, building shape, exterior, show windows, adjacent buildings, signs, and the streetscape that encompasses the building, all in harmony. There are also cases where people find value in chaos, and it is not always straightforward.
The fact that the scenery of Shibuya in Tokyo and Kabukicho(歌舞伎町) in Shinjuku is attractive to foreign tourists also makes it important to think broadly and narrowly from the viewpoint of “value”.
I believe that there are many things in this world for which there are no answers, but I would like to work while always thinking about who “value” is and how it should be.